35 grader i skuggan...

Jahapp... då var sommaren igång på riktigt!
Skulle övertyga Dennis om att det VERKLIGEN var varmt ute och att jag inte hade sämst kondition eftersom jag svettades som en galning när jag kom hem. Jag lade ut termometern och den visade då 35 grader. Visste väl att jag hade rätt men inte SÅ rätt... Jag hoppas inte att tanterna på jobbet har rätt för de påstår att det kommer bli en lika ihärdig sommar som det var vinter i år. Om det kommer vara 35 grader (ja, jag vet att jag upprepar mig men jag kan inte riktigt fatta det!) hela sommaren så kommer jag vara en vandrande svettpöl på jobbet snart!

Mamma skickade ett sms och skröt om att de hade 37 grader nere i Hannover... Kanske ska ta och svara på det snart och upplysa henne om läget här hemma:) haha!

Hörde på radion i morses och de pratade om ett fenomen som de kallade för "tropisk natt". Har aldrig hört om det innan men det ska tydligen vara när nätterna är varmare än 20 grader. En kvinna som hade spenderat stor del av sitt liv i centralamerika ringde till programmet och sade att hon tyckte detta var konstigt... I Centralamerika är det som bekant tropisk värme och de hade haft 21 grader på natten en gång, när det var köldrekord-.-' Då vet jag vart jag INTE ska flytta någonstans! 

Ha det bra i värmen och (som jag säger till tanterna på jobbet) DRICK MYCKET VATTEN;)



Kommentarer
Postat av: Amäääända

Haha härligt inlägg, Johanna! :D

Som förra sommaren när vi var på Grand Canaria och hade det för jävla bra, så var det nästan lika varmt i Sverige och man kunde inte alls skryta med solbrännan :(

2010-07-11 @ 15:55:47
Postat av: Isabella schölling

Åh tack Johanna för informationen du gav mig. Jag förstod ingenting av vad barnmorskan snackade om när det handlade om min blodgrupp.



Men nu när du skrev denna kommentaren till mig med informationen så förstod jag =) tack så mycket och verkligen en fin blogg du skaffat dig =)



kram

2010-07-13 @ 17:14:31
URL: http://www.mammaisabella.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0